ABM/ BBM LINUS

Contoh bbm untuk aktiviti yang sesuai digunakan dalam pengajaran dan pembelajaran LINUS di sekolah-sekolah rendah di Malaysia.



Cara Penggunaan

Langkah 1 :Sebut


 
 

 
 Langkah 2 : Susun

 
  Langkah 3 : Padan

 
Langkah 4 :Semak
 
 

Langkah-Langkah :
1.  Guru menunjukkan kad imbasan kepada murid. Murid menyatakan nombor yang terdapat pada kad imbasan (ansur maju).
2.   Kemudian, Bahagian A ditutup dengan menggunakan kad imbasan bermula nombor 1 hingga 10. (kad dimasukkan dalam poket di bahagian A).
3.    Murid akan membuka kad satu persatu bermula daripada nombor 1.
4.    Murid melihat gambar yang terpapar di bawah kad yang diambil. Murid perlu mengira bilangan gambar tersebut.
5.    Kemudian kad tersebut dimasukkan ke Bahagian B mengikut nombor yang betul dengan jumlah bilangan gambar di bahagian A.
6.    Apabila selesai 10 kad diletakkan, tutup papan dan lihat warna yang tertera di belakang. Buka semula papan dan lihat di bahagian belakang samada susunan warna adalah sama dengan warna di bahagian jawapan.
7.    Jika warna dibelakang sama dengan jawapan, jawapan adalah betul. Direkacipta oleh: dpli/1524 IPGK RAJANG2012
 

No comments:

Post a Comment